eTwinning

"Im Spiegel der Sprachen" 2016/17 (platforma współpracy projektowej Twinspace)
Październik 2016: prezentacje zespołów, zadania dnia (tworzenie zadań z wykorzystaniem nowych technologii, wymiana, współpraca)
Wrzesień 2016: międzynarodowa wymiana pocztówek z 27 klasami z całej Europy oraz nawiązywanie kontaktów z uczniami przez platformę Twinspace.

Twinspace projektu:

MEDIENKOFFER 2015/16

A/ Kultura polsko-słoweńska oraz relacja z Volos LINK
B/ PIM - dziennik podróży LINK
1) quiz
2) kod QR
C/ Gazetka w gimnazjum w Salonikach
D/ manifest... i co dalej pomysłodajnia forum uczniów

JUMIX - Jugend remixt 2014/15

od lutego rezultaty projektu można zobaczyć na blogu KW@DRANS.

styczeń 2015r.
Po przerwie świątecznej odpowiadamy na listy od innych klas. Dziękujemy za otrzymane kartki świąteczno-noworoczne.
Poznajemy materiał filmowy klasy z Turcji "Sieben Ratschläge von Mewlana".
Planujemy wspólną lekcję z klasą za granicą - szukamy odpowiedniego terminu.
paczka świąteczna od klasy z greckich Salonik


grudzień
Adwent to chyba najbardziej gorący okres w projekcie. Zespoły uzgodniły, że zorganizują wymianę życzeń. Z klasą grecką będzie to też wymiana pocztą tradycyjną. Gorączka przygotowań jest wielka, ale zdążyliśmy z kartkami i upominkami.
Zakodowane życzenia
Wspólne kolędowanie ... według Mistrzów Kodowania z Lipnika :)
listopad
Aktywne poszukiwanie kontaktów zaowocowało pierwszymi listami do uczniów z Chorwacji i Turcji. Regularna korespondencja aktywizuje słownictwo i jest tematem wielu rozmów nie tylko w szkole.
Z zespołem niemieckim udało się ustalić termin wirtualnego spotkania. Czas więc się do tego solidnie przygotować i odświeżyć potrzebne w rozmowie zwroty.
Zadanie związane z kodowaniem związane było z krótkim przedstawieniem siebie, szkoły lub miejscowości.
Pomysł Justyny:


październik
Pierwsze zajęcia na nowej platformie się udały. Uczestnicy projektu uzupełnili swój profil. Umieścili awatar, wcześniej każdy przygotował go według swojego pomysłu przy pomocy programu IMAGECHEF. Następnie w profilu trzeba było napisać kilka zdań o sobie (w języku niemieckim).
Drugie zadanie polegało na nauce obsługi skrzynki pocztowej. Uczestnicy wysłali list do opiekuna projektu. W odpowiedzi mieli przesłać informację, związaną z pytaniem od opiekuna (w języku niemieckim). Najszybsi eTwinnerzy dodali jeszcze wpis powitalny na forum.
Trzecie zadanie związane było z księgą przyjaźni, utworzoną przez klasę z Grecji. Uczniowie pracowali w chmurze, z wirtualnym dokumentem. Należało zapoznać się z dokonanymi wpisami przez uczniów z Grecji i Chorwacji, Następnie każdy z naszej grupy dodał swój wpis, załączając zdjęcie. Ostatnia część spotkania nawiązywała do Światowego Dnia Nauczyciela (5.X) - na tablicy wirtualnej PADLET uczniowie umieszczali życzenia oraz dodawali grafikę lub utwór muzyczny.
Wzięliśmy także udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Do wspólnego kodowania zaprosiliśmy uczniów z klas I-III gimnazjum oraz klasy z naszego projektu eTwinning z Grecji, Chorwacji, Niemiec i Turcji.



wrzesień
Więcej szczegółów wkrótce. Zbieramy pomysły. Mamy za to szkoły współpracujące z Grecji, Chorwacji, Niemiec, Turcji i z polskiego Obrazowa.
Plakat z zaproszeniem
Z okazji Międzynarodowego Dnia Języków i dla rozkręcenia się na spotkaniach koła eTwinning zespół przygotował pocztówki (ręcznie wykonane), które wysłaliśmy następnie do każdej klasy, z którą będziemy współpracować. Uczniowie krótko przedstawili się, opisali też plan tygodniowy naszych zajęć z językiem niemieckim i innymi projektami. Do naszej szkoły też nadeszły życzenia.
jedna z naszych pocztówek

przyjaźń polsko-grecka

_________________________________________________________________

RUND UM UNS

edycja projektu eTwinning w roku szkolnym 2013/14

O naszym projekcie w prasie i serwisach www:
Publikacja na stronie Urzędu Gminy Wiśniowa ukazała się 4 lipca. Więcej tutaj.

______________________________________________________________
Podsumowanie i finał projektu Wokół nas
Oj działo się w tym roku! Na Boże Narodzenie dostaliśmy mnóstwo pięknych kartek z życzeniami od eTwinnerów z Niemiec, Holandii, Węgier, Słowenii, Grecji, Ukrainy... Także na Wielkanoc cieszyliśmy się z każdej przesyłki pocztowej, jaką przynosił nam pan listonosz do szkoły. Skype'a kochają chyba wszyscy uczniowie - ileż emocji wywołała lekcja, którą poprowadziła p. Georgia Pipeli, jeszcze we wrześniu. Potem udało nam się spotkać na żywo z klasą z Kissamos - do dziś wspominamy te piękne chwile, rozmowy polsko-greckie, otwartą lekcję angielskiego, którą odwróciliśmy, pracując wcześniej na przygotowanych przez panie nauczycielki z Polski i Grecji specjalnych materiałach. Wielką radość obu klasom zrobiły upominki, wręczane z ogromnymi emocjami. Prezentacja o Lipniku i Kissamos, jaką przygotowaliście wspólnie i piękne oprowadzanie gości po szkole i Wiśniowej zrobiła na wszystkich wrażenie. Byliście prawdziwymi przewodnikami, odpowiadaliście fantastycznie na pytania, tłumaczyliście, ćwiczyliście niemiecki bardzo intensywnie.
                                                       Zdjęcia edytowane w programie pixlr.

Na koniec spotkaliśmy się w naszej pracowni, by podsumować i porozmawiać o minionym roku, o projekcie, co było ciekawe, co warto zmienić, co się podobało. Cieszę się, że bardzo wysoko oceniliście zarówno pracę z niemieckimi tekstami, nasze nagrywanie głosu, łączenie z grafikami i inne miksy multimedialne. Doceniliście też rolę komiksów i wideo na naszych zajęciach :)

W drugim półroczu nasz szkolny klub eTwinningdostał duży zastrzyk energii. Super, że do nas dołączyliście!
Autorką chmury jest Kasia, która wykorzystała program TAGXEDO.

Warto wiedzieć o...
Polecamy zabawy językowe, przygotowane dla nas przez zespół eTwinning z Obrazowa. Są zagadki, quizy, tabele do uzupełnienia. Na odpowiedzi czekamy do końca czerwca. Na 2 pierwsze poprawne odpowiedzi czeka nagroda :) Link do arkusza.

Czy można zrobić plakat na temat "Warto wiedzieć o..."? Pewnie. Zobaczcie, czego dowiedziała się Marysia o klockach Lego:

Czyli będzie tort na 40 urodziny?!
Plakat powstał w programie writecomics. Nam się bardzo podobają prace. Powstają dość szybko i są bardzo kolorowe. Chętnie zobaczymy Wasze prace. Może o nadchodzących wakacjach?
_____________________________________________________
Spotkanie 29.IV.2014r. z uczniami z Kissamos (Kreta/Grecja)
Zbliża się termin naszych lekcji otwartych z angielskiego i niemieckiego, jakie przygotowujemy wspólnie z uczniami z Grecji.
Przypominam, że w ramach j.angielskiego odbędą się warsztaty oparte na 3 mitach greckich (o Minosie, Ariadnie i Tezeuszu oraz Dedalu i Ikarze), a także 3 legendach polskich (O królu Popielu, o Smoku Wawelskim i o Wandzie, co Niemca nie chciała).
Bardzo dziękuję przy okazji za wspaniałe grafiki, jakie ozdobią nasz plakat.

Przejrzyjcie pytania kontrolne do mitów, tak aby sprawdzić, czy znacie odpowiedzi. Marysia Wam pomoże, jeśli to konieczne, ponieważ już znakomicie wykonała to zadanie.

Po ćwiczeniach językowych obie grupy zaprezentują wspólnie przygotowany opis o Lipniku i regionie oraz o Kissamos i o Krecie. Uczniowie z Kissamos prezentują część o Lipniku, a my o Kissamos:


Będzie też kilka minut na zaprezentowanie wspólnych wrażeń, co się podobało, co nowego się nauczyliśmy, co nas zaskoczyło itp. Można greckich kolegów i koleżanki nauczyć kilka prostych zwrotów po polsku (dziękuję, proszę, dzień dobry itp.).

Potem potańczymy kilka minut (my uczymy poloneza, a greccy uczniowie greckie tańce).
Następnie pokażemy szkołę zgodnie ze scenariuszem, a potem wrócimy na krótki poczęstunek - tu jest czas na małe rozmowy w podgrupach.

Ok. 11.45 wyruszymy do Wiśniowej, do UG na poznanie funkcjonowania urzędu - a na koniec mały spacer przez centrum (o ile pogoda nam pozwoli).

Jesteście dobrze przygotowani, wiele czasu spędziliśmy na omówieniu i właściwym podjęciu gości z zagranicy, więc na pewno będzie to wspaniały dzień, pełen wrażeń dla każdego :)
We czwartek spotykamy się o 13.50 i dopracowujemy ostatnie szlify.

__________________________________________________________________
Nad zadaniem "Wokół rodziny" pracujemy używając różnych programów, pomysłów nie brakuje, zebraliśmy dotychczasowe materiały wykorzystując THINGLINK:

Nasz projekt próbujemy usystematyzować na osi czasu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz